Re: zakoni i pravilnici
Postano: 23 sij 2012, 13:40
za ostvarivanje statusa roditelja njegovatelja-nije uvjet da drugi roditelj bude zaposlen
Postupak:
1. Učenik/a ili roditelj, na početku školske godine ili tijekom školske godine, podnose zamolbu školi za oslobađanje od pojedinih aktivnosti na nastavi TZK. U zamolbi navode koje su to poteškoće ili bolest zbog kojih se traži oslobađanje.
2. Škola dostavlja popis učenika nadležnom liječniku škole.
3. Ukoliko nadležni školski liječnik uoči da na popisu nema učenika za kojeg smatra da treba biti oslobođen dijela aktivnosti kontaktira roditelja te ga upoznaje s postupkom.
4. Na osnovu dokumentacije i pregleda učenika liječnik utvrđuje koje aktivnosti iz Nastavnog plana i programa su kontraindicirane za učenika. S profesorom TZK dogovara aktivnosti iz programa koje će učenik izvoditi u potpunosti, izvoditi u
smanjenom opsegu ili intenzitetu ili ih neće uopće izvoditi.
5. Potvrdu (u prilogu) dostavlja Učiteljskom / Nastavničkom vijeću koje na osnovu tog dokumenta donosi rješenje sukladno članku 80. Zakona.
Poštovana,
potrebno je da učitelji i stručni suradnici škole koju pohađa vaše dijete prepoznaju i razumiju potrebu učenika s jezično-govornim teškoćama te pronađu primjerene sadržaje i postupake u radu s učenicima s teškoćama. Kako bi pomogli učenicima učitelji bi trebali primjenjivati u svom radu:
• individualizaciju
• primjerenost i prilagođenost nastavnoga programa
• provođenje principa zornosti, sistematičnosti i postupnosti u nastavnome procesu
• povezivanje nastavnih sadržaja sa stvarnim situacijama (bliskim učenicima)
• osiguravanje uvjeta za razvoje perceptivnih i motoričkih sposobnosti (osnove za razvoj spoznajnih funkcija i uspješnoga učenja)
• motivacija i stimulacija učenja u radu
Nastavni sadržaj koji bi se odnosio na učenika s teškoćama u razvoju, treba biti prilagođen mogućnostima učenika, a da pri tome razvije interes, pažnju i znanje učenika. Tijekom nastavnog sata potrebno je potaknuti optimalno angažiranje intelektualnih mogućnosti učenika u samostalnom usvajanju nastavnog gradiva.
Riječi koje učenici ne poznaju trebaju se posebno objasniti. Ne bi ih trebalo biti više od pet u jednoj nastavnoj jedinici. Česta pitanja i odgovori pomažu u razvijanju mišljenja i izražavanja. Učeniku s teškoćama u razvoju treba dati više vremena za pisanje nego ostaloj djeci. Dobro bi bilo da nastavnik podcrta u učenikovom udžbeniku manji dio teksta koji će učeniku biti razumljiv i koji će učenik moći čitanjem sam naučiti. Pismena vježba mora biti svakodnevna, ali prilagođena.
Preporuča se što manje vremena provoditi u izlaganju. Dobro je da je izlaganje podijeljeno na više smislenih cjelina između kojih će se u dijalogu s učenicima razvijati sposobnost mišljenja i razumijevanja, te sposobnost slušanja, govora i jezičnog strukturiranja.
Učenik se treba naučiti:
• snalaziti u tekstu udžbenika i svoje bilježnice,
• uočavati bitne podatke,
• samostalno pismeno izražavati,
• pokazivati usvojena znanja i vještine.
PRAĆENJE I OCJENJIVANJE UČENIKA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU U OSNOVNOJ ŠKOLI Ocjena iz likovne, glazbene, tjelesne i zdravstvene kulture, etike, vjeronauka te izbornih i fakultativnih predmeta mora biti poticaj u osobnom razvoju učenika na tom polju, a u postupcima provjeravanja i ocjenjivanju, moraju se poštovati učenikove sposobnosti i mogućnosti.
Učenike s teškoćama u razvoju mora se pratiti pojedinačno, svaki dan, sveobuhvatno, selektivno, analitički i dosljedno poštujući posljedice oštećenja u učenika. Praćenje se ostvaruje tijekom rada s učenicima u svim etapama odgojno-obrazovno-rehabilitacijskih aktivnosti (obrada novoga gradiva, uvježbavanje, ponavljanje, provjeravanje, ocjenjivanje).
Načini i oblici provjeravanja moraju biti primjereni učeniku i njegovim specifičnostima, djelovati afirmativno i poticajno na učenike, kako bi kvalitetno iskoristili očuvane sposobnost, i razvijati nove. Moraju se ostvariti tako da djeluju i na razvitak sposobnosti samoocjenjivanja.
n NAJAVITI SVAKU PROVJERU ZNANJA
n ZAJEDNO ISPRAVITI I PROKOMENTIRJTE ISPITE I UKAŽITE NA POGREŠKE
n UČENICI PIŠU ISPRAVAK
n RODITELJI IMAJU PRAVO VIDJETI SVE ISPITE ZNANJA
I na kraju kao zaključak na Vaš upit moram ponovno istaknuti osnovne rada s učenicima s teškoćama u razvoju.
Učitelji trebaju dobro poznavati razvojne specifičnosti učenika ali isto tako i njihove osobine, posebno intelektualne sposobnosti i izvore motivacije koji određuju njihovo angažiranje i ustrajnost u učenju.
Metode poučavanja koje odabiru moraju odgovarati osobinama učenika. Evaluacija postignuća učenika važna je povratna informacija učenicima koja je osnova za eventualno preusmjeravanje u ponašanju, ali i važan poticaj za angažiranje u aktivnostima učenja.
U nadi da sam Vam dala očekivani odgovor, s poštovanjem,
Vladimira Brezak, prof.
viša savjetnica
Agencija za odgoj i obrazovanje
Education and Teacher Training Agency
tel. +385 1 2785 085
e-mail: vladimira.brezak@azoo.hr