Postao/la nadicab » 20 ožu 2003, 01:08
Prenosim vam teorijska iskustva u kombinaciji s vlastitim, pa ako vam nešto nije jasno , pitajte <
>FUNKCIJSKO UČENJE I KOMUNIKACIJA<
>U normalnom toku razvoja kod djeteta bez poteškoća, postoji period prije 2. godine kada dijete samostalno pročava svijet oko sebe na veoma specifičan način. Dijete bez poticaja okoline ili verbalnih uputstava od strane odraslih uzima predmete, istražuje ih na razne načine (trešnjom, bacanjem itd), preslaguje ih, razvrstava, uparuje… Ispočetka, dok su mlađi, djeca te radnje rade u tišini, dok s odrastanjem svaku svoju radnju poprate s verbalnom komunikacijom. Također s odrastanjem i učenjem svijeta oko sebe, radnje postaju složenije, povezanije.<
>Kod djece s poteškoćama u razvoju (Down sindrom, CP, autizam, emocionalni problemi, mentalna retardacija itd) izostaje takva spontanost u samostalnom učenju okoline. Problemi su još i veći kada takva djeca prohodaju jer nemaju mogućnost održavanja koncentracije za duže igranje jedne igre. Takvu djecu treba učiti kako se «ispravno, prirodno» igra da bi na taj način došla do istog stadija razumjevanja i povezivanja radnji kao i zdrava djeca.<
>Radna okolina: Jedna odrasla osoba (roditelj) sjedi ili iza ili sa stane djeteta za stolom. Na taj način je dijete fokusirano na radnju ispred sebe, a ne na našu mimiku lica. Tokom izvođenja Funkcionalne treba koristiti što manje riječi jer dijete treba shvatiti što se od njega traži putem pokazivanja i ako treba vođenja djetetove ruke u željenom smjeru. <
>Način izvođenja: NIKADA ne smijete prekinuti vježbu ako se dijete počne buniti – zahtjevajte od njega da se vježba do kraja izvede. Naravno da u slučaju velikog otpora se vježba može skratiti, ali ne smije se prekinuti i početi nova – sve što se započne, treba i dovršiti. Funkcionalna treba trajati 45-60 minuta. Redoslijed izvođenja pojedinih vježbi je važan samo u početku dok dijete ne shvati što se od njega očekuje. Svaku vježbu treba raditi energično, s ujednačenim tempom. Ako dijete ima motoričkih problema, prvo ćemo pričekati njegov pokret, pa tek onda ćemo mi voditi njegovu ruku u željenom smjeru. Kod velikih motoričkih problema, odrasla osoba radi kompletnu radnju, tj. držeći djetetovu nadlanicu uzima predmete i radi s njima što vježba traži. Postepeno, s razvojem motorike, kontrola odraslog se pomiče sve višje, od podlaktice, lakta, do ramena. Nema prekoravanja ako se radnja loše napravi, nema odo
avanja ako je do
o obavljena. Ako je loše napravljena, radnja se ponavlja.<
>Samo funkcionalno učenje se bazira na 4 osnovne radnje čijom kobinacijom se mogu izvesti sve složene radnje u našem svakodnevnom životu (Learning Tools).<
>1. STAVLJANJE<
>Osnova razvoja alata za učenje je stavljenje, tj. popunjavanje prostora s objektom. Usko je povezano s motoričkim razvojem hvata i usmjeravanjem percepcije izvan vlastitog tijela. Također se vježba i voljno ispuštanje objekta iz ruke.<
><
>Da li vas zanima još?<
> Denis (16.05.2000.)<
><
><
><i>Edited by: nadicab at: 3/20/03 8:24:44 am<
></i>
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid. - Albert EinsteinDenis, 16.05.2000.http://www.udruga-oko.hr