Sada je: 19 ruj 2018, 08:53.

individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

Ako vaše dijete ima bilo kakvih problema u razvoju, svratite ovamo. Pitajte, ispričajte svoju priču, podijelite svoja iskustva. Mjesto na kojem ćete dobiti puno informacija, pomoći, savjeta i vidjeti da uopće niste sami.

Moderator/ica: nadicab

individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la danijela81 » 14 vel 2017, 20:41

V je visokoslabovidan, a ima i neke manje motoričke teškoće. drugi je razred osnovne škole.

stvar je genetska, ima mutirani protein koji je u sastavu oka (očne leće), vezivnog tkiva i mišića, zbog kojeg je imao urođene katarakte, ali i miopatiju, koja se očituje kao umjerena mišićna hipotonija i problemi sa prelabavim ligamentima.

zbog katarakti i komplikacija na očima, ne vidi na jedno oko, a na drugo ima 10 do 15 % vidne oštrine (ovisno o udaljenosti s koje gleda i o kutu gledanja) i periferno suženje vidnog polja.

motorički razvoj išao je usporeno, napredovao je nekim svojim individualnim tempom. nije to nikad bilo nešto drastično, ali ima neke slabe točke kako u gruboj, tako i u finoj motorici. nismo tome pridavali puno pažnje, vježbali smo, radili na tome uporno, pogotovo zato jer je pri porodu ostao bez kisika pa je i to vjerojatno malo utjecalo na cijelu stvar, a i zbog slabovidnosti koordinacija ruka-oko je bila slaba.
međutim, koliko god radili i bili uporni, naravno da to nije moglo nikad biti kao kod zdrave djece. nismo to previše isticali, ni pridavali neku pažnju, vrlo slabo se ta motorika spominje i u nalazima (samo stari nalazi fizijatra, genetičara i ortopeda). bili smo orijentirani na njegov vid, koji se morao sanirati, a bilo je poprilično turbulentno prve tri do četiti godine. nakon toga smo malo odahnuli. ima još uvijek nekih problema, ali je sve pod kontrolom, i sretni smo da ne ide na gore.

problem nastaje u školi. ima rješenje za individualizirani pristup, i kako se sve vrtilo oko njegovog vida, sve se svodi na to da se njemu treba prilagoditi font slova i veličina slike. čak ni uvećanjem slika nisam zadovoljna, jer najčešće dobije kopiju koja je crno-bijela i na kojoj se još lošije mogu vidjeti detalji.
od ove godine u školi koristi elektroničko povećalo, uvećava sliku na blizu i na daleko, prilagođava tekst (font, boju podloge i slova, kontrast)... super se s tim snalazi, kaže učiteljica da ponekad i zaboravi da ne vidi koliko dobro prati nastavu.
što se tiče ostaloga, individualiziranog pristupa baš i nema previše. do nedavno mu se ocjenjivao i rukopis, koji je sve lošiji jer njemu vid dosta pada, učiteljica je jako inzistirala na pisanju od crte do crte, što njemu baš i ne uspijeva. ove godine je shvatila da dijete ponekad ne vidi ni slova koja napiše i piše jedno preko drugog, pa je odlučila to ne gledati. ali još uvijek inzistira na nekim drugim stvarima.

glavni problem su likovni i tjelesni. sve drugo ima 5, jedino iz toga četvorke i trojke. nisam od onih roditelja koji će ići žicati u školu ocjenu, ali kada znam da te ocjene nisu rezultat njegovog nerada nego njegovih teškoća, ne mogu biti mirna.

ona kaže da je nezainteresiran i da brzo gubi volju.
iz likovnog su radili nešto s kolaž papirom, njemu rezanje baš i ne ide. dosta loše drži škare i jako mu je teško nešto precizno odrezati. pogotovo kada je nešto sitno. bio je poprilično frustriran što mu ne ide, i prvi takav rad ostao je nedovršen. drugi je završio ali kaže učiteljica da mu je cijeli razred pomagao, i da to još uvijek nije bilo baš zadovoljavajuće. ocjena je bila trojka.
iz tjelesnog sve radi uz pomoć. nešto uspijeva, nešto ne. ocjene su uglavnom četvorke i pokoja trojka. zadnja trojka je bila iz preskakanja vijače.

razgovarali smo s njom, objasnili smo joj koje su njegove teškoće, ali kao da smo mi govorili kineski, a ona japanski, nikako se sporazumijeti. mi o teškoćama i o tome da mu ne smije ocjenjivati rad u kojem on ne može biti ni teoretski jednako dobar kao druga djeca, a ona uporno da on ima individualizirani pristup i da je obavezan savladati sav program kao i druga djeca, i da ga tako mora i ocjenjivati.

teoretski, jasna mi je razlika individualiziranog pristupa i prilagođenog programa (položila sam pedagoško-psihološko-metodičko-didaktičku izobrazbu, u kojoj se o tome učilo u doslovno dvije rečenice). ali praksa se očito razliku od osobe do osobe, ovisno o tome kako pojedina osoba to sve tumači.
ona također tvrdi da joj je jasna razlika. po njezinom, ispada da smo došli žicati od nje da mu poklanja ocjene iz tjelesnog i likovnog. i ne prihvaća da i ispitivanje treba biti individualizirano, smatra da bi smjela prilagoditi ispitivanje i ocjenjivanje samo ukoliko bi on imao prilagođeni program. i kaže čak da to ne smije napraviti jer nema zakonske osnove.

zadnji puta sam ju čak pitala bi li tražila od slijepe djevojčice iz paralelnog razreda, koja također ima individualizirani pristup, da radi likovni jednako kao i druga djeca, i bi li joj ocijenila rad uspoređujući ga s radovima druge djece. njezin odgovor je bio da je to sasvim druga situacija koja se ne smije uspoređivati.
zatim sam ju pitala bi li djetetu u kolicima ocjenjivala trčanje - kaže da takvo dijete sigurno ima prilagođen program.
zatim je moje pitanje bilo bi li djetetu s cerebralnom paralizom koje se ipak kreće ocjenjivala trčanje - to je, po njoj, opet nešto sasvim drugo.

čula sam tumačenja da on ima pravo i na prilagodnu npr testa iz matematike - zadaci jednake težine, ali manjeg opsega, i dulje vrijeme za rješavanje ispita. on to nema, u nijednom testu, iz nijednog predmeta. vidjela sam čak testove sa zadacima u kojima je on morao iz crno-bijele fotokopirane slike prepoznati detalje koje jedva i ja prepoznajem koliko je loše kopirano. to su rješavala sva djeca, pa je morao i on. nema prilagodbe.

imam osjećaj da je nekako kruta u svome shvaćanju, i da ne priznaje motoričke teškoće kao teškoće, već kao slabosti ili što već. njezin savjet je da vježbamo motoriku (da barem zna kolike sate i dane smo provodili vježbajući motoriku). da je on trom i nezgrapan, u likovnom nezainteresiran...
i je nezainteresiran kad mora raditi nešto što mu je teško. gnjavila sam ga s crtanjem, bojanjem, škarama, plastelinom i kojekakvim čudima do te mjere da je dijete to sve i zamrzilo još puno prije škole. nekako baš u vrijeme kad je krenuo u školu sam shvatila da što je - tu je. napravili smo što smo napravili. škola mu je odjednom postala velika obaveza, zadaću imaju svaki dan iz svakog predmeta. dodatno radi još s tiflopedagogom. i nekako baš imam osjećaj da ga trebam pustiti da bude dijete, i da svoje slobodno vrijeme i provodi kao i ostala djeca, da radi ono što on sam voli i što ga zanima. pa bilo to i gledanje crtića i igranje igrica. zbog očiju smo to ograničili na ravno pola sata dnevno, ali mali u školi puno priča o tome, i valjda ispada da po cijele dane ništa drugo i ne radi nego samo to, pa mu je zato držanje jako loše, leđa iskrivljena, stopala jako spuštena, mišići hipotonični, i nema finih motoričkih vještina - doslovno su to njezine riječi.
osjećam se tako tupavo jer mi se, nakon svega, uopće ne da dokazivati da to uopće nije tako. a imam i osjećaj da što god ja rekla, nema neke velike svrhe.

e sad, u rješenju o individualiziranim postupcima ne spominje se ta motorika, samo vid. jednostavno, nisam smatrala da će nam to biti toliki problem, nekako sam valjda podrazumijevala da to ide skupa jedno s drugim, da je individualizirani postupak individualizirani postupak, ali gadno sam se prevarila.

dobila sam savjet da se javim u Agenciju za odgoj i obrazovanje, da oni možda mogu pomoći.
bilo što drugo ni ne znam poduzeti.
tražiti prilagođeni program za dijete koje ima očuvanu inteligneciju i nema teškoća na tom području mi je suludo.
tražiti oslobođenje iz tjelesnog - to bi postalo još jedno područje u kojem bi on bio izoliran od druge djece, a socijalizacijom uopće nisam zadovoljna. mislim da bi mu to samo štetilo. da ne spominjem dobrobit malo kretanja između sati sjedenja u klupi.

jako me zanima kako je to kod druge djece riješeno.
kako se učiteljice u svemu snalaze?
kako je prilagođen taj pristup u praksi?
koja su stvarna ograničenja tog pristupa, a koje mogućnosti?

ostala sam s puno upitnika nakon što mi je učiteljica po milijunti put ponovila da "V mora savladati cijeli program kao i druga djeca, i da ga tako mora i ocjenjivati".

a ne mogu se ne zapitati, ako već sad u razrednoj nastavi imamo toliko problema s učiteljicom koja je generalno zapravo i više nego ok, otvorena za razgovor, odličan pedagog zdravoj djeci, isto tako odličan psiholog (jako dobro se nosi s njegovim ne baš sjajnim ponašanjem i srezala je stvari u korijenu), kako će nam tek onda biti kada krene predmetna nastava? :zub :znoj
Vi ste sol zemlje, vi ste svjetlo svijeta!
V. 03.11.2008. :luv
R. 11.06.2014. :luv
Avatar
danijela81
(pre)fina gospoja
 
Postovi: 10364
Pridružen/a: 26 svi 2008, 08:57
Lokacija: Osijek

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la mrava » 14 vel 2017, 21:39

Ja ti savjetujem da od stručne službe škole tražiš da pokrenu postupak da V. dobije asistenta u nastavi
Hrvoje 30. 10. 2008.
Gabrijela 3. 1. 2011.
Andrej 27. 8. 2015.
Avatar
mrava
tenfam tenfalicom
 
Postovi: 5032
Pridružen/a: 04 sij 2009, 12:44

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la danijela81 » 14 vel 2017, 21:44

mrava je napisao/la:Ja ti savjetujem da od stručne službe škole tražiš da pokrenu postupak da V. dobije asistenta u nastavi

u V. Beku, koji nam je do sada baš puno pomogao, su mi savjetovali nikako asistenta za njega, jer bi ga asistent mogao kočiti u samostalnosti (s čim se slažem).

a ne kužim ni kako bi asistent tu promijenio nešto :dunno
neće ga on ispitivati i ocjenjivati.
V sve može sam. ono što ne može, ne može mu ni asistent pomoći. ne može trčati i skakati po poligonu umjesto njega, preskakati uže za njega, rezati mu kolaž papir za oči, nos i usta za glavu eskima koja treba stati unutar male košarice za muffine :dunno
Vi ste sol zemlje, vi ste svjetlo svijeta!
V. 03.11.2008. :luv
R. 11.06.2014. :luv
Avatar
danijela81
(pre)fina gospoja
 
Postovi: 10364
Pridružen/a: 26 svi 2008, 08:57
Lokacija: Osijek

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la nadicab » 15 vel 2017, 11:24

asistent bi mu mogao pomagati kod rezanja - kako misliš da Denis odrađuje likovni? Denis govori asistentu gdje da povuče koju boju i koji lik, vodi njegovu ruku riječima.
Učiteljica je u krivu, toga si i sama svjesna. Ako ne ide s učiteljicom, obrati se stručnoj službi škole i ravnateljici.
U Agenciji postoje savjetnici koje i ti kao roditelj možeš i smiješ nazvati i popričati s njima i posavjetovati se. Ja sam uvijek pisala i email jer ih je nekada teško dobiti na tlf.
u Pravilniku o ocjenjivanju je sve lijepo rečeno i lako se može primjeniti
Članak 5.
Vrednovanje učenika s teškoćama
(1) Kod učenika s teškoćama treba vrednovati njegov odnos prema radu i postavljenim zadacima te odgojnim vrijednostima.

(2) Načine, postupke i elemente vrednovanja učenika s teškoćama, koji savladavaju individualne programe i posebne kurikulume uključujući i vladanje, učitelji/nastavnici trebaju primjeriti teškoći i osobnosti učenika.

(3) Vrednovanje valja usmjeriti na poticanje učenika na aktivno sudjelovanje u nastavi i izvannastavnim aktivnostima, razvijati njegovo samopouzdanje i osjećaj napredovanja kako bi kvalitetno iskoristio očuvane sposobnosti i razvio nove.

(4) Načini i postupci vrednovanja trebaju biti u skladu s preporukama stručnoga tima za pojedino područje, primjereni stupnju i vrsti teškoće te jasni svim sudionicima u procesu vrednovanja.

(5) Razinu razvijenosti kompetencija učenika treba provjeravati oblikom u kojemu mu njegova teškoća najmanje smeta i u kojemu se najbolje može izraziti. Pogreške nastale zbog teškoće moraju se ispraviti, ali ne smiju utjecati na cjelokupno vrednovanje rada, tj. na ocjenu. Ocjenu treba popratiti opisno.

(6) Ako učenik ima izražene teškoće u glasovno-govornoj komunikaciji, može mu se omogućiti provjeravanje u pisanome obliku u dogovoru s razrednim vijećem škole.

(7) Ako učenik ima izražene teškoće u pisanoj komunikaciji, učeniku treba omogućiti provjeravanje u usmenome obliku u dogovoru s razrednim vijećem škole.
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid. - Albert Einstein
Denis, 16.05.2000.
http://www.udruga-oko.hr
Avatar
nadicab
Prepečena plavuša
 
Postovi: 17132
Pridružen/a: 04 svi 2001, 00:17
Lokacija: Zagreb, Kvatrić

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la danijela81 » 15 vel 2017, 15:39

Ja ne zelim da netko reze za njega.
On moze rezati, i nek radi to kao i ostala djeca. Samo sto to ne izgleda bas lijepo. Npr. krug bude kao neki nepravilni sesterokut.
Pitam se zasto mu se to ne moze tolerirati, a moglo bi se tolerirati da mu reze asistent. Po meni je puno bolje da radi samostalno i malo manje uspjesno, nego da to netko odradi za njega
Vi ste sol zemlje, vi ste svjetlo svijeta!
V. 03.11.2008. :luv
R. 11.06.2014. :luv
Avatar
danijela81
(pre)fina gospoja
 
Postovi: 10364
Pridružen/a: 26 svi 2008, 08:57
Lokacija: Osijek

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la alexandra » 15 vel 2017, 18:20

razumijem da ne želiš asistenta, ok.

ali u ovim točkama koje ti je nadica stavila su ti apsolutno svi argumenti koji pobijaju stav učitelja :dunno
eventualno, ako je potrebno, odi kod fizijatra da napiše taksativno i njegove motoričke teškoće zbog tjelesnog.
i onda se svađaj dok ne istjeraš da ga ocjenjuju ovako kako piše gore.
ako treba, pišam crveno
Avatar
alexandra
idealni svjedok
 
Postovi: 12083
Pridružen/a: 26 srp 2002, 10:59

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la Stefanova_mama » 15 vel 2017, 20:44

S. je sedmi razred. Ima "samo" dalekovidost, astigmatizam i slabije razvijenu finu motoriku zbog slabijeg vida. Isao je u skolu i u Nemackoj i sad u Beogradu i ne, ne razumeju u dve drzave.

Nama je problem likovno, fizicko i tehnicko.

Nije mu dobro razvijena koordinacija oko-ruka i oko-noga. Na fizickom su mu doskora, iako sam vise puta protestvovala naredjivali da skine naocare, da se ne bi povredio ili ih polomio - u dve drzave i razvijenoj zapadnoj i balkanskoj, a on bez naocara NE VIDI.

Ne, oni ne shvataju da on ne moze trceci pogoditi nogom loptu. I ne moze igrati ni odbojku, jer se lopta brzo priblizava. I ne moze trcati u masi dece koja stalno menjaju pravac... Taman sam sa jednim profesorom fizickog dosla do razumevanja, promenili su profesora i sve iznova. Deca su bila fantasticna. Prihvatila su ga takvog kakav jeste i stitila ga od nefer ocenjivanja kad god su mogli. Ne sva deca, ali vecina.

Za likovno ista prica. Za tehnicko ista prica. "Znate on ne izgleda kao da ima problema, vec kao da ga to ne interesuje." Da, sad ga vec i ne interesuje. On se potrudi jako, a onda dobije hladan tus od lose ocene, za nesto sto zaista bolje ne moze.

Na kraju sam se sa njim dogovorila da se ne sekira. Da se trudi koliko moze. I da se posveti onim predmetima koji ga zanimaju (a zaista je naucnicki nastrojen i briljira u istoriji, geografiji, biologiji, hemiji...). I pustila sam ga. Jer sto sam se ja vise preganjala sa njima, to je njemu bilo gore. Zao mi je sto mu nisam mogla bolje pomoci, drzim vam fige da vi uspete vise i bolje.

Samo sam htela da :hug , jer je nas problem mnogo manji, ali sam se prepoznala u nekim od vasih situacija i problema.
S. 17.01.2004.
M. 29.08.2007.

Quae volumus, credimus libenter!
Avatar
Stefanova_mama
Roza Luksemburg
 
Postovi: 3915
Pridružen/a: 27 ruj 2006, 14:50
Lokacija: Chardak ni na nebu ni na zemlji

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la Daniela32 » 15 vel 2017, 20:54

Moj Luka ima iz glazbenog 3 nagluh je.
Avatar
Daniela32
Forumski Mastercard
 
Postovi: 4545
Pridružen/a: 09 tra 2001, 11:26
Lokacija: Split

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la danijela81 » 15 vel 2017, 20:54

Srefanova mama, bas identicna situacija!
Malo veci problem kod nas, ali identicne prirode!

Sesmi razred, i cijelo vrijeme tako?! Uf!

Ne znam sto bih rekla :(
Vi ste sol zemlje, vi ste svjetlo svijeta!
V. 03.11.2008. :luv
R. 11.06.2014. :luv
Avatar
danijela81
(pre)fina gospoja
 
Postovi: 10364
Pridružen/a: 26 svi 2008, 08:57
Lokacija: Osijek

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la danijela81 » 15 vel 2017, 20:55

Daniela32 je napisao/la:Moj Luka ima iz glazbenog 3 nagluh je.

Ovo je sve gore od goreg :(
Vi ste sol zemlje, vi ste svjetlo svijeta!
V. 03.11.2008. :luv
R. 11.06.2014. :luv
Avatar
danijela81
(pre)fina gospoja
 
Postovi: 10364
Pridružen/a: 26 svi 2008, 08:57
Lokacija: Osijek

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la Daniela32 » 15 vel 2017, 20:57

Lukina učiteljica je bila draga, ali relativno stroga. Zato Luki nije bio šok niti drastična promjena prelaskom u više razrede kod puno nastavnika.
Avatar
Daniela32
Forumski Mastercard
 
Postovi: 4545
Pridružen/a: 09 tra 2001, 11:26
Lokacija: Split

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la Stefanova_mama » 15 vel 2017, 20:58

danijela81 je napisao/la:
Sesmi razred, i cijelo vrijeme tako?! Uf!



Draga Danijela nama vise nije strasno. Kad smo se mi dogovorili i skinuli presiju i sa mene i sa njega. Mnogo nam je laknulo.
S. 17.01.2004.
M. 29.08.2007.

Quae volumus, credimus libenter!
Avatar
Stefanova_mama
Roza Luksemburg
 
Postovi: 3915
Pridružen/a: 27 ruj 2006, 14:50
Lokacija: Chardak ni na nebu ni na zemlji

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la Daniela32 » 15 vel 2017, 21:00

Stefanova_mama je napisao/la:
danijela81 je napisao/la:
Sesmi razred, i cijelo vrijeme tako?! Uf!



Draga Danijela nama vise nije strasno. Kad smo se mi dogovorili i skinuli presiju i sa mene i sa njega. Mnogo nam je laknulo.


Ista stvar (Luka je 8. razred). Najteža su nam bila prva 2 razreda O.Š.
Avatar
Daniela32
Forumski Mastercard
 
Postovi: 4545
Pridružen/a: 09 tra 2001, 11:26
Lokacija: Split

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la ancica » 16 vel 2017, 09:17

Matija ima disleksiju i disgrafiju i sve sto ide uz to (nema orjentaciju za prostor i vrijeme). Individualizirani pristup i logoterapiju na papiru.
Logopeda nije dobio jer nema mjesta. Nikad nije dobio dodatno vrijeme za test. Razumjevanje procitanog teksta mu da na A5 formatu. Stalno sam u skoli. Uglavnom slusam kako je "pametno dijete", da cemo ga "prisiliti da nauci lijvo - desno" (kad sam se bunila zbog test iz stana svijeta u kojem je dobio losu ocjenu). I tako... ne razumijem uciteljicu i poprilicno sam isfrustrirana (on je manje nego prije jer puno pricamo o tome kod kuce).
Gospode, pomozi mi da budem takav čovjek za kakvog me drži moj pas - J. Wisniewski

:lebdi
Avatar
ancica
Čudo od žene
 
Postovi: 3539
Pridružen/a: 08 stu 2005, 15:04

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la nevenera » 16 vel 2017, 09:36

učitelji nisu educirani a većina ih se ni ne želi educirati. puno obaveza, veliki razredi, puno posla.....
treba im sjest za vrat. struka i papiri. dok se ne prilagode i rade kako treba svoj posao.
nažalost, sve kako god okreneš padne na leđa roditelja djeteta s teškoćama
Avatar
nevenera
idejni kreator MUD-a
 
Postovi: 39083
Pridružen/a: 03 kol 2008, 14:18

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la fancy » 16 vel 2017, 12:03

Nije to toliko ni do ucitelha,koliko do forme koju i on mora da ispostuje. Ja imam djecaka sa hemiparezom,radi po prilagodjenom programu i vise mi nad glavom da mu neke stvari ne prilagodjavam,a trebala bih... Djecak je divan,motivisan,roditelji sjajni i za sada sve ide kako treba,ali kasnije mislim da ce biti problema. Npr.receno mi je da mu ne smijem davati vise vremeba na testovima,a ja znam da bi uradio sve da ima vise vremena i uvijek mu vise vremena dajem,dok se ne nakaci neko iz strucne sluzbe i napravi provlem oko toga...Hocu recu da bije svaki put do nastavnika,nego da ima i druga strana price :znoj
I won't put my hands up and surrender...
There will be no white flag above my door...
Avatar
fancy
Stalno sam tu
Stalno sam tu
 
Postovi: 997
Pridružen/a: 03 pro 2010, 00:05

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la nadicab » 16 vel 2017, 12:15

na http://www.udruga-oko.hr/prava-roditelja-i-djece-s-teskocama-u-razvoju/prava-iz-sustava-obrazovanje/ imaš dvije prezentacije oko IOOP-a i načina prilagdbi i ispitivanja, u skladu s Pravilnikom i pozitivnom praksom
Fancy, čudim se za produženo vrijeme pisanja, to jeste jedna od preporuka, ali se uglavnom predlaže za više razrede kada je djetetova koncentracija bolja i može duže izdržati. Ja uvijek preporučujem ili manji broj zadataka ili test podijeliti u dvije cjeline pa svaku pisati posebno
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid. - Albert Einstein
Denis, 16.05.2000.
http://www.udruga-oko.hr
Avatar
nadicab
Prepečena plavuša
 
Postovi: 17132
Pridružen/a: 04 svi 2001, 00:17
Lokacija: Zagreb, Kvatrić

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la nevenera » 16 vel 2017, 12:34

ja svojima sama dajem ispite i sama određujem koliko i kad će što pisati.
kako netko može reći da ne može imati više vremena? tko je u tu učitelj? :dunno
fancy je napisao/la:vise mi nad glavom da mu neke stvari ne prilagodjavam,a trebala bih.

nema ti tko što visiti. ima pp, imaju preporuke za rad s njim, nemoj da vrše pritisak na tebe i da te gaze.
fancy je napisao/la:Hocu recu da bije svaki put do nastavnika,nego da ima i druga strana price

do nas je. znam da ih ima i gore i dolje, i iznad i ispod. ali ti predaješ svoj predmet. tu se nema tko miješati.
ako smo zaposleni za stalno, drugo je kolegama na zamjeni. njih se često nemilo gazi i ucijenjuje
ali nas. ne daj da te gaze.
Avatar
nevenera
idejni kreator MUD-a
 
Postovi: 39083
Pridružen/a: 03 kol 2008, 14:18

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la ancica » 16 vel 2017, 13:44

Ne razumijem jednu stvar. Mi smo dobili Rjesenje, medjutim postupak, koliko ja shvacam i kako mi je objasnjeno, nije gotov. Sad je na skoli red na napise nacin individualizacije koji onda ja trebam potpisati (kao suglasnost).Taj dio pise ucitelj i strucne sluzbe, zar ne? Sudjeluju li u tome i nastavnici iz engleskog, njemackog, glazbenog... ili samo uciteljica (ako se radi o nizim razredima)? Trebali bi sudjelovati, pa valjda svaki nastavnik zna kakav problem ima ili nema. Matija npr ima izrazite poteskoce u savladavanju stranih jezika, dok mu matematika nije problem (ako nisu zadaci rijecima). Hocu reci, nije to isto, ne moze se generalizirati (ili moze?) Ima li neki zakonski rok do kad su obavezni izraditi plan? Jer meni stalno govore da ce biti... nakon praznika, nakon sto uciteljica ozdravi... a ona od prvog trenutka pruza otpor (za razliku od ostalih nastavnika)?
Gospode, pomozi mi da budem takav čovjek za kakvog me drži moj pas - J. Wisniewski

:lebdi
Avatar
ancica
Čudo od žene
 
Postovi: 3539
Pridružen/a: 08 stu 2005, 15:04

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la nevenera » 16 vel 2017, 13:54

realno to ti je ovako. stručna služba napravi plan i na sjednici kaže da je dijete xy od sad na individualizaciji zbog xy razloga. mogu staviti sve na individualizaciju ili sam neke predmete. najbolje da vidiš s stručnom službom tj školom
Avatar
nevenera
idejni kreator MUD-a
 
Postovi: 39083
Pridružen/a: 03 kol 2008, 14:18

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la ancica » 16 vel 2017, 13:59

Hvala, neve. Odusevljava me sistem, iz dana u dan sve vise.
Gospode, pomozi mi da budem takav čovjek za kakvog me drži moj pas - J. Wisniewski

:lebdi
Avatar
ancica
Čudo od žene
 
Postovi: 3539
Pridružen/a: 08 stu 2005, 15:04

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la nevenera » 16 vel 2017, 14:08

ancica je napisao/la:Hvala, neve. Odusevljava me sistem, iz dana u dan sve vise.

problem je što učitelji nisu educirani po tom pitanju
evo ja prva, stvarno nisam. na faxu ništa
kasnije samo što sam saznala od stručne službe i sama što sam istraživala i gledala
i onda naravno, više uz damjana
Avatar
nevenera
idejni kreator MUD-a
 
Postovi: 39083
Pridružen/a: 03 kol 2008, 14:18

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la ancica » 16 vel 2017, 14:16

Shvacam, ne krivim ja ni nastavnike ni profesore, da me krivo ne razumijes, pogotovo ako pokazu dobru volju.
Stvar je u tome da na papiru i u zakonu sve izgleda relativno dobro, a u praksi na sve strane zapinje.
Gospode, pomozi mi da budem takav čovjek za kakvog me drži moj pas - J. Wisniewski

:lebdi
Avatar
ancica
Čudo od žene
 
Postovi: 3539
Pridružen/a: 08 stu 2005, 15:04

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la nevenera » 16 vel 2017, 15:22

Krivim ja sve i svih
Od sustava
Do službi
Do učitelja
Avatar
nevenera
idejni kreator MUD-a
 
Postovi: 39083
Pridružen/a: 03 kol 2008, 14:18

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la fancy » 16 vel 2017, 16:54

Ne dam se ja,tjream po svom i kraj price,bar za sada. No,hocu reci da postoji problem u sistemu. Kad sam dobila A,veze nisam imala sta je hemipareza i sta ka sad treba da radim sa tim djetetom. Tu vec nastaje problem. Majka sam djeteta a poteskocama,pa sam se u problem udubila,i angazovala se,ali SAMA. Strucne sluzbe ni u prici. Sreca je da je mama divna,pa smo sjele i dio po dio rjesavale i cijelu godinu saradjivale. Sreca ke i da je razred divan,da su ga djeca prihvatila i da u svemu uceatvije. Gledajuci papire,preporuka je da mu se prilagodi i nista vise. Njemu treba prilagoditi sve. Neko to nece,neko ne zna,neko to ne smije... Sad sam na porodiljskom i imaju problem. Nema smanjen broj zadataka,nema vise.vremena za rad na izickom sjedi na klupi,jer navodno imaju da se ne povrijedi. Frustrirano dijete,mama i uciteljica. Zacarani krug bez kraja i konca...
I won't put my hands up and surrender...
There will be no white flag above my door...
Avatar
fancy
Stalno sam tu
Stalno sam tu
 
Postovi: 997
Pridružen/a: 03 pro 2010, 00:05

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la nevenera » 16 vel 2017, 16:56

da, dobro kažeš.
zamjenu su očito stisli
:gaah
Avatar
nevenera
idejni kreator MUD-a
 
Postovi: 39083
Pridružen/a: 03 kol 2008, 14:18

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la danijela81 » 16 vel 2017, 18:48

danas sam dobila obavijest o sastanku stručne službe za idući tjedan. dobili smo ravno pola sata vremena, i strah me da se u tih pola sata neću znati izjasniti kako treba.
oboružat ću se nalazima, samo mi je žao što ih pola nemam jer su nas na mirovinskom tražili originale i isključivo originale kada smo predavali zahtjev za vještačenje :ajme
Vi ste sol zemlje, vi ste svjetlo svijeta!
V. 03.11.2008. :luv
R. 11.06.2014. :luv
Avatar
danijela81
(pre)fina gospoja
 
Postovi: 10364
Pridružen/a: 26 svi 2008, 08:57
Lokacija: Osijek

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la nevenera » 16 vel 2017, 19:03

imaš li nekog tko može do tad napisati kratko stanje i preporuke za rad s njim?
Avatar
nevenera
idejni kreator MUD-a
 
Postovi: 39083
Pridružen/a: 03 kol 2008, 14:18

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la danijela81 » 16 vel 2017, 19:07

Na sastanku ce biti njegov tiflopedagog, mogu vidjeti s njim da on nesto napise. Ali on ionako u skoli daje smjernice, a na uciteljici ostaje da ona poslusa ili ne.
Cesto ga ne poslusa, a on kaze da je tu nemocan.

Drugog nikog nemam
Vi ste sol zemlje, vi ste svjetlo svijeta!
V. 03.11.2008. :luv
R. 11.06.2014. :luv
Avatar
danijela81
(pre)fina gospoja
 
Postovi: 10364
Pridružen/a: 26 svi 2008, 08:57
Lokacija: Osijek

Re: individualizirani pristup i ocjenjivanje u praksi

PostPostao/la nevenera » 16 vel 2017, 20:21

jer nalazi ako nemaju upute što raditi njima će malo značiti. neće razumijeti niti znati primjeniti. treba im netko da objasni poteškoće i da sugestije. jer očito sami ne znaju
Avatar
nevenera
idejni kreator MUD-a
 
Postovi: 39083
Pridružen/a: 03 kol 2008, 14:18

Sljedeća

Natrag na Djeca s teškoćama u razvoju

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 3 gostiju.