dobro pitanje
Evo ja sam mama starijeg školarca, 3. razred u kojem se već nazire teže gradivo koje treba i razumjeti da bi ga se usvojilo.
Pravilno učenje je učenje s razumijevanjem. Sad je pitanje kako postići to razumijevanje gradiva.
Da li ima samo jedan recept za pravilno učenje ili mi sami pronalazimo svoj stil učenja odnosno s klincem pokušavamo mu pomoći da vidi što mu najbolje odgovara?
Dobar primjer prirode, u 3. razredu osnovne priroda je prilično zahtjevna, zahtjeva da se i doma odradi gradivo (pretpostavljam za najveći broj učenika, neki prosjek) ako se očekuje kvalitetna ocjena.
Kako ide kod nas priča. Učili su hrpu novih pojmova, pisati će test i onda:
- prođemo to poglavlje više čitajući,
- sužavamo priču i prepričavamo zajedno ako treba pogledamo neke encikploedije malo popričamo o sličnim stvarima iz stvarnog života,
- onda ja usmeno ispitujem, ona odgovara i tu učimo,
- na kraju joj ako treba ubacim testić (skidam s interneta ili iz kupljenih radnih vježbenica), taj dio samostalno odrađuje.
Za sada imamo dosta zajedničkog rada, nisam sigurna da li bi bilo efekta da ju pustim da to samostalno odradi.
Matematika je tu malo jednostavnija, prvo ubacim testić, prekontroliram rezultate i vidim po netočnim odgovorima da nije baš razumjela bit zadatka ili gradiva.
Onda popričamo o tome i ponovo ubacim testić. Nekoliko puta ponovimo dok ne vidim da joj to ide.
Kod nas ovaj sistem dobro funkcionira, zahtjeva i naš angažman. uz puno priče i razgovora i što većeg povezivanja pojmova iz stvarnog života.