29 lip 2010, 10:34
http://www.babycenter.com/0_the-auditory-learner_1383035.bc
http://ahyco.ffri.hr/portal/Glavna.aspx?IDClanka=61
Na ovom sajtu ima objasnjeno kako stil ucenja ovisi o karakteru osobe i kako svako dijete razvija svoj stil. Oni su nacine ucenja podijelili na: auditory learners, physical learner i visual learner.
Mislim da je učenje vrlo individualan proces i ovisi o mnogim čimbenicima. Npr. karakter djeteta, mogućnost pamćenja, način pamćenja, zainteresiranost za materiju koja se uči...
Različit proces učenja - različiti rezultati.
I raspored je uzasno vazan. Djecu se mora nauciti da i za ucenje moraju napraviti raspored. Barem u glavi. Za hrvatski zadacu i ponavljanje mi treba 10 minuta, za povijest npr 30 a geografiju 2 minute jer trebam samo ponoviti.
I naravno ideal je postignut kada shvate da je bolje svaki dan procitati biljeznicu iz svih predmeta nego sjesti preko vikenda i biflati, biflati, biflati
Mislim da je jako dobro isto tako odrediti raspored za ucenje. Odnosno poticati dijete da svaki dan zadace pise u isto vrijeme npr kad ima skolu popodne u 10 ujutro a kad ima skolu ujutro u 4 popodne.
Medjutim da se do njega dodje treba djetetu objasniti da se uci tako da procitas pasus u knjizi i onda kazes sto mislis da je najvaznije u tom pasusu. Npr knjiga iz prirode za treci razred - pasus je jedna stranica i mora izdvojiti maksimalno 5 najvaznijih stvari. Te najvaznije stvari mora znati objasniti. Onda procita pitanja iz lekcije i po mogucnosti ih odgovori pismeno i na kraju mora rijesiti radnu biljeznicu. U principu tako oni i rade u prva cetiri razreda pa nema neke velike potrebe uciti ili pokazivati djetetu kako da uci do 5. razreda. Problem se javlja kada se nakupi jako puno gradiva a to se nazalost pocinje dogadjati u petom razredu.
Recimo moja cer je uredno kilavila i nije ucila dok ne najavi test. Onda je kuknjava i panika. Kako zapamtiti tonu gradiva u dvije sekunde. Nikako! Zato smo polako, polako u prvo vrijeme uveli male korake; podijeliti gradivo na male dijelove i nauciti male dijelove. Onda ih drugi dan ponovis pa naucis jos jedan mali dio. Mislim nisu to nekakva revolucionarna znanja. Svi mi to znamo. Uci se tako da sjednes i zagrijes stolicu
Posebno ih ucite da MORAJU citati i ono "Za napredne" ili "One koji zele znati vise" jer to je isto jako vazno. Pogotovo u visim razredima.
počinje se učiti tako da svaki dan nakon nastave prolista sve bilježnice i knjige i eventualno pročita što su taj dan radili i to se samo nadograđuje.
mislim da pravilno uciti, posebno kod starijih gdje je opseg gradiva veci, podrazumijeva da gradivo procitas, napravis biljeske (kao mentalnu mapu ili na neki svoj nacin) i prepricas svojim rijecima. Tek kad si sve troje napravio vidi se jesi li naucio. Meni se cesto cinilo kad bih citala lekciju da mi je sve jasno. No kad bih zatvorila knjigu i probala prepricati to sto sam ucila, shvatila bih da mi neke stvari nisu sjele u glavu.Tek nakon prepricavanja odredjenog gradiva mozes shvatiti da li je tvoje znanje pasivno ili aktivno. Ne moras nuzno prepricati nesto na glas, mozes razmisljati o tome, postavljati si dodatna pitanja, prepricati u glavi... Stogod. Medjutim samo citanje vrlo cesto nije dovoljno za pravo nauciti i dobro reproducirati znanje. Pogotovo ne bih to dopustala djeci u oš jerbo oni malo precesto znaju nesto citati i citati a da uopce ne ukljuce mozak.
Ja bi uvijek dala prednost odgovaranju na ciljana pitanja vezana za gradivo iz navedenog teksta, nego prepričavanju na glas. To prepričavanje je isto zamka, jer može značiti suhoparnu reprodukciju bez pretjeranog razumijevanja i udubljivanja. ...kada ispitujem dijete, onda mu postavljem isto pitanje na vise nacina, tako da nikako ne moze nabubati, mora shvatiti sto je naucio
29 lip 2010, 11:01
ja sam prepisivala u druge bilježnice. opsesivno-kompulzivni poremećaj. prepisivala sam ultra uredno i pazila na naslove, podnaslove, mijenjala boje slova i boje za pocrtavanje, boldala i i koristila ručni italic
Mentalna mapa je meni samo podsjetnik, trigger na ono što bi trebalo reć. Ključne riječi koje će potaknut moju memoriju, ili moje znanje da dođe do punog izražaja.
treba biti uporniji od njih.
Pitanje, kako onda naučiti učiti dijete predmet koji ne voli ? Moj voli matku i traži još zadataka (kad ga dobijem da sjedne za stol ) a mrzi pisati slova a čita savršeno. I kako da on nauči lijepo pisati (a može, kad ga ucjenim, vidjela sam) kad se uopće ne žali truditi napisati nešto lijepo jer mu to uopće nije bitno. I njemu je to kako on napiše uredno.
i nama nikakva kazna ne pali, za sad vrijedi jedino dogovor da kad napravi obaveze za skolu moze ici na komp ili tv. inace nema. i to je ono sto pali (za sad) - znaci zelim da ispunjavas obaveze (jer mi je bitno da budes takva osoba), zelim da se trudis (jer mi je trud bitan), drago mi je kad dobijes 5 ili 4, necu past u komu ako se zalomi 3...vazno je da su ona prva dva uvjeta ispunjena.
Znači treba poticati ne SLAMATI, barem ne treba mojeg. Poticati na onim područjima koja mu ne idu, a koja idu idu, ako ne ide ništa onda treba puuuuno poticaja i energije, odnos se uništava možda na samom početku a kad vidi da se taj znojni i isplakani trud zbilja vratio lijepom rječju učiteljice, pa peticom i našom pohvalom shvatit će da smo mislili na njegovo dobro. I ovisi kako se postaviš, a ja se trenutno ne znam postaviti.
30 lip 2010, 15:53
30 lip 2010, 17:11
06 srp 2010, 10:01
06 srp 2010, 10:10
30 kol 2010, 19:46
05 sij 2011, 13:35
23 ožu 2011, 01:07
dakle ne uči se napamet, bar ja tako jer u prvom razredu ne moraju znat iz glave napisati već pravilno prepisati.
primjer: negdje ima 6 krompira i onda je pored toga _ _ _ potatoes. i negdje sa strane ima oblak gdje pišu brojevi i moraju znat prepoznati i prepisati broj s tj six.
kažeš samo da oni jedno pišu a drugo kažu i da mi to moramo poštovat.
praksa da se uči napamet se više manje izbacila jer se uči po 12 riječi po cjelini tj svaki tjedan pa bi dijete riknulo ubrzo od muke.
već u drugom razredu djeca su dovoljno puta kroz igre memory (napiši mu brojeve slovima i brojkama pa nek spaja), vješala i slično većinom usvojila to pa se i dalje vježba, kroz igru.
ako stvarno ne ide, onda bi bilo pametno uzet riječi koje mora napisati, napravi kartice. i to one riječi koje su u lekciji, trebalo bi bit iza knjige za svaku lekciju riječi koje bi morali znat.
tu se morate malo aktivirati ali kad pohvata vjeruj ić će brže ili neće trebat pomoć više. radi s njim više puta kraće, npr 2-3 dnevno po 15 minuta.
kartice dakle s riječima.
dan prvi - nek prvo prepoznaje riječi - pazi da izgovara kako se čita. pokaži mu je brzo i onda ga pitaj što je to bilo. tako sve te riječi brzo s njim nekoliko puta više puta dnevno prvi dan.
drugi dan - brzinski mu pokaži riječi prvi put, nakon nešto vremena mu reci da napiše neke riječi s kartica (koncentriraj se npr na 5, ako ide bolje povećaj broj). kad napiše mu je pokaži i ako je dobro mu daj karticu, ako nije dobro nek ispravi kod sebe. pređi na drugu riječ.
treći dan - zadaj mu riječi koje treba pisati bez da mu je prethodno pokažeš.
ostale dane vježbaj riječi koje nije savladao više a ove druge ponavljaj.
kad mu bude bolje išlo nek mu zadatak svaki dan bude da sam napravi kartice.
štrebanje pisanja po mom mišljenju nema dugoročno koristi jer dijete ako i nauči zaboravi jako brzo. bolje je ovako kroz neku igru ili aktivnost. oni imaju većinom dobro foto pamćenje i kad vide te riječi napisane 100 puta uđe im to i više nema frke.
02 stu 2012, 15:39
03 vel 2013, 20:08
22 ruj 2013, 21:31
23 lip 2014, 10:06
15 ruj 2014, 16:26
21 ruj 2016, 11:34