Sada je: 13 svi 2024, 11:19.
Moderator/ica: nadicab
Načelo pomoći stranci
Članak 7.
Kad ovlaštena službena osoba (u daljnjem tekstu: službena osoba) tijekom postupka sazna ili ocijeni da stranka ima osnovu za ostvarenje nekog prava, upozorit će je na to, kao i na posljedice njezinih radnji ili propuštanja u postupku, a brinut će se i da neznanje odnosno neukost stranke i drugih osoba koje sudjeluju u postupku ne budu na štetu prava koja im po zakonu pripadaju.
Rok za donošenje rješenja
Članak 101.
(1) Službena osoba dužna je u slučajevima neposrednog rješavanja na zahtjev stranke rješenje donijeti i dostaviti ga stranci bez odgode, a najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja urednog zahtjeva.
(2) Službena osoba dužna je u slučajevima vođenja ispitnog postupka na zahtjev stranke rješenje donijeti i dostaviti ga stranci najkasnije u roku od 60 dana od dana podnošenja urednog zahtjeva.
(3) Ako službena osoba u propisanom roku ne donese rješenje i dostavi ga stranci, stranka ima pravo izjaviti žalbu, odnosno pokrenuti upravni spor.
Predmnjeva usvajanja zahtjeva stranke
Članak 102.
(1) Kad je to propisano zakonom, smatrat će se da je zahtjev stranke usvojen ako javnopravno tijelo, u postupku pokrenutom na uredan zahtjev stranke u kojem je ovlašteno neposredno riješiti upravnu stvar, ne donese rješenje u propisanom roku.
(2) Stranka ima pravo tražiti da javnopravno tijelo donese rješenje kojim se utvrđuje da je zahtjev stranke usvojen. Javnopravno tijelo dužno je izdati takvo rješenje u roku od osam dana od dana traženja stranke.
POMOĆNICI U NASTAVI / OSOBNI POMOĆNICI
Nizom istraživanja i praktičnih iskustava došlo se do spoznaje da učenici s teškoćama u razvoju u redovnim sredinama više napreduju kako u spektru svojih teškoća tako i razvijajući niz vještina koje ih čine samostalnijima za kasniji život kao odrasle osobe. Ujedno se tako izbjegava i njihova stigmatizacija. Stoga ovaj Ured od 2007. godine financira pomoćnike u osnovnim školama Grada Zagreba na način da se angažiraju preko Ugovora Student servisa ili Ugovora o djelu sukladno suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa kojom je točno određeno i tjedno zaduženje pomoćnika.
Uključivanje pomoćnika regulirano je Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08, 86/09, 92/10 i 105/10), Državnim pedagoškim standardom osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine 63/08 i 90/10) te Zagrebačkom strategijom izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom u razdoblju od 2007. do 2010. (Službeni glasnik Grada Zagreba 5/07). Očekuju se daljnji provedbeni propisi koji će dodatno pojasniti uključivanje pomoćnika u osnovne škole. Do donošenja provedbenih propisa ovaj Ured financira uključivanje pomoćnika sukladno sljedećem:
Pomoćnici se angažiraju kod:
- učenika koji svladavaju nastavni plan i program škole koju pohađaju, ali imaju teškoće u razvoju koje ih sprečavaju da funkcioniraju bez podrške pomoćnika:
- značajna motorička oštećenja zbog kojih nije u mogućnosti obavljati osnovne životne radnje samostalno (odlazak na toalet, kretanje po školi zbog arhitektonskih barijera, pomoć u nošenju školskih torbi i sl.) bilo da je riječ o cerebralnoj paralizi ili posljedicama određenih zdravstvenih bolesti (npr. tumori mozga, operacija kralješnične moždine i sl.)
- značajne komunikacijske barijere (senzoričke, intelektualne ili socijalne): oštećenja vida, poremećaji iz autističnog spektra, down sy., višestruka oštećenja i sl.
- ponašanje koje ga značajno ometa u funkcioniranju i ugrožava njegovu sigurnost i sigurnost drugih učenika: ADHD poremećaji izuzetno agresivnog i impulzivnog ponašanja, poremećaji u ponašanju, mješoviti poremećaji osjećaja i ponašanja, psihoze in obs. Kod učenika s ovim poremećajima očekuje se uključenost u neki od oblika psihosocijalnih tretmana izvan škole
- učenici moraju imati rješenje o primjerenom obliku školovanja
- prednost imaju učenici nižih razreda
- prednost imaju redovne osnovne škole, ali se pomoćnik uključuje i kod učenika u posebnim razrednim odjelima, posebnim ustanovama kada je to neophodno
- mora biti određen koordinator pomoćnika u školi iz reda stručnih suradnika škole
- suglasnost roditelja i škole
Kako bi ovaj ured razmatrao mogućnost financiranja, kao i upućivanje prijedloga prema Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa za uključivanje pomoćnika kako u slučajevima kada financira tako i kada postoji neka druga pravna osoba koja financira pomoćnika, potrebno je dostaviti sljedeću dokumentaciju:
- opis funkcioniranja učenika za kojeg tražite pomoćnika u školskim prostorima uz naglasak na ponašanja i aktivnosti u kojima je vidljiva potreba za pomoćnikom te aktivnosti koje je škola poduzela u cilju integracije učenika s teškoćama u razvoju s obzirom na njegove teškoće (uloga razrednika, stručnog suradnika i dr. djelatnika škole u integraciji učenika) iz kojih je vidljivo da učenik ne može funkcionirati bez pomoćnika;
- za učenike 1. razreda – mišljenje predškolske ustanove ako je učenik pohađao vrtić;
- razred i broj učenika u razredu;
- mišljenje Povjerenstva za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta o potrebi pomoćnika;
- rješenje o primjerenom obliku školovanja;
- medicinsku dokumentaciju ne stariju od godinu dana učenika uz prethodnu suglasnost roditelja da se ista dostavi u ovaj Ured (dostaviti samo osnovnu medicinsku dokumentaciju);
- navesti oblike terapija ili rehabilitacijskih postupaka izvan škole (posebno kod učenika s ADHD poremećajem, poremećaja u ponašanju i sl.);
- broju pomoćnika koje je potrebno angažirati i na koje razdoblje;
- prijedlog tjednog zaduženja pomoćnika i njihov program rada;
- prijedlog načina njihova zapošljavanja (ugovor o radu, ugovor o djelu, ugovor Student servisa i sl.);
- izvor njihova financiranja (Gradski ured, škola, udruge i sl.).
U školskoj godini 2010./2011. financira se 149 pomoćnika za 189 učenika u 74 redovne osnovne škole i 2 privatne osnovne škole. Prilikom uključivanja pomoćnika škole su dužne voditi brigu i o osamostaljivanju učenika, odnosno pomoći na način da se učenici s teškoćama u razvoju nauče živjeti što samostalnije sa svojom teškoćom i da se ne razvija ovisnost o drugoj osobi. U tom cilju kada je to moguće uključuje se jedan pomoćnik na dvoje ili više učenika jer je cilj pružiti učenicima samo onu pomoć koja im je potrebna.
Pomoćnici nisu zamjena za druge oblike pomoći: rehabilitacijske postupke, dopunsku nastavu i sl.
Škole same angažiraju pomoćnike, odnosno nalaze adekvatne osobe, a koordinatori u suradnji s učiteljima pripremaju te superviziraju njihov rad.
Edukaciju pomoćnika organizira Agencija za odgoj i obrazovanje u suradnji s Gradskim uredom za obrazovanje, kulturu i šport.
nadicab je napisao/la:nažalost, ZET je smanjio broj vozila za 3 linije. Da bi se tom djetetu dalo mjesto, trebalo bi neko dijete maknuti iz kombija.
Nego, ako mama hoće da (može i anonimno) popriča s novinarom VL koji piše članak o tome, može se svašta promijeniti
Ako želi, šaljem na pp kontakt
toni je napisao/la:dobio sam za djete rješrnjr o invalidnini ali se navode članci po kojima je stečeno nigdje nema konkretno kategorizacija a to mi treba da vidim jel ima još neka prava npr naljepnica za auto
Natrag na Djeca s teškoćama u razvoju
Trenutno korisnika/ca: / i 2 gostiju.