Postao/la IRENA » 24 srp 2006, 16:36
Edukacija ucitelja ( a pri tome otvorenost za novo,drugacije..) je nuznost ako zelimo da se uvodi kvalitetno inkluzivno o
azovanje djece s pp.<
>Sad se tu onda namecu upravo pitanja koja ste navele:<
>Tko ce educirati?<
>Korak po korak i IDEM su udruge (daklem nevladine organizacije) koje zasigurno mogu svojim znanjem i iskustvima jako pomoci u tom procesu. No to ne moze biti samo na njihovim ledjima - stoga (po meni) bi Zavod za skolstvo ( ako ga i zakon na to obvezuje - da li?-ima tko kakav link na zakon ili pravilnik) trebao voditi glavnu rijec ali i odgovornost . Dakle, da Zavod za skolstvo kaze npr. "mi smo u proteklih godinu dana organizirali i sproveli edukaciju za xx ucitelja iz tih i tih skola" i na taj smo nacin za ovu sk.godinu pripremili (na polju edukacije) toliko i toliko ( i da navedu konkretno kojih )skola. I da taj proces (koji ce se dugotrajno i stalno provoditi) stalno prosiruju na sve veci
oj skola...I da svake godine daju izvjestaj sto se napravilo - i to konkretno. Oni mogu (i trebaju)koristiti pomoc Udruga tipa IDEM ali na njima je da s vremenom konacno implementiraju postojece Zakone u djelo - jer to i jest posao Drzave odn. Vlade a ne vanvladinih organizacija.<
>Kako motivirati ucitelje?<
>Treba stalno raditi na senzibilizaciji prosvjetnog kadra za pitanja "drugacije" djece. Znaci, da oni u "dusi" budu za to da im "drugaciji" dodju u razrede. To mozemo ( i trebamo) raditi i mi (udruge) (ove radionice kakve je spomenula Dinkic) ali opet i oni koji predstavljaju Vladu u pitanju o
azovanja...Mnogi ucitelji (bar se nadam) nacelno nemaju nista protiv toga ali na drugu stranu vage stavljaju sve poteskoce koje im ta inkluzija moze donositi i onda nije cudno da se kolebaju pa da su cak i otvoreno protiv inkluzije.Ako su u toj situaciji prepusteni sami sebi ( a cini mi se da najcesce jesu) onda nije niti cudo da "bjeze glavom bez obzira" od inkluzije. Taj strah bi se djelomice odagnao ovom mogucnoscu edukacije koju bi im netko ponudio, organizirao...<
>No, budimo svjesni u kakvom vremenu zivimo - danas para vrti svijet i nuzno je da se predvidi i neka materijalna stimulacija ucitelja koji bi se prihvatio tog novog i ne lakog posla. Mislim da su nam danas (ili oduvijek?) ucitelji potplaceni pa jos ocekivati od njih da se u slobodno vrijeme educiraju ( a treba biti svjestan da je to trajna edukacija, nije dovoljno da odu na jedan tecaj pa gotovo) i da se prihvate teskog posla zabadava - cini mi se unaprijed osudjeno na neuspjeh.<
>I opet je tu onda bitna Drzava /Vlada da smisli sredstva i moduse njihove raspodjele.<
>Ovo nesto inkluzije sto se i desava upravo i igra "na kartu" da nadjes nekog "do
e volje" da udje u sve to sa entuzijazmom i voljom ( voljnog ucitelja, voljnog pedagoga, voljnog ravnatelja skole..) ali i ti voljni uskoro izgube dah, nagomilaju im se problemi koje niti oni mogu rijesiti, niti im se institucionalno pomaze...onda se na to nadoveze da djeca s pp koju su siroka srca evo primili u skolu ne ostvaruju rezultate ( a i kako ce, ako im nista nije ponudjeno izuzev do
e volje (ne)educiranog ucitelja koji bi trebao cuda raditi i bez didaktike,opreme,kurikuluma..), stvari pocnu pucati po savovima ( i uciteljima i roditeljima i djeci..) i evo nam ga svima magicnog zakljucka kojeg onda mnogi donose ( a vrlo cesto oni u prosvjetnoj vlasti) da inkluzija jednostavno nije do
a, da nasa djeca nisu za to... i evo nas opet na pocetku....<
>IH sad , sve sam ja to sad lijepo napisala i onda pomislih - dok mi docekamo da Zavod za skolstvo uopce krene s nekim poslom, pa dok oni snime situaciju ( a vjerojatno nemaju pojma kako bi dosli do stvarnih
ojki djece s pp koje bi trebalo ukljuciti u skole..) , pa dok organiziraju edukaciju pa izanketiraju skole (ravnatelje, ucitelje...) pa... prodje mome Janu i vlak i voz... <
>Ali , ovo kaj Nadicab pise - ici preko lokalne zajednice, pa da mi njima ponudimo nase vidjenje rjesenja i dodjemo im sa gotovom shemom kako poceti rjesavati probleme - e to bi vrijedilo pokusati...<
>Molim one koji imaju iskustva i saznanja kako je tocno isao proces u ovim skolama van Zagreba (Split...) , tko im je i kako educirao nastavnike, kako su se skole izborile za npr. defektologe u nastavi,da li je i koliko sredstava dala lokalna uprava...... i takve konkretne stvari...neka se javi..pliz... <
><
> JAN 8.12.99. VITO 13.3.2003.<i></i>
Jan 1999. i Vito 2003. i Gita 2008.